Archive for March, 2012

March 20th, 2012

Montmartre 5

Posted in Food, Travel 1 Comment

 チーズはチーズ屋さん、お肉はお肉屋さん、パンはパン屋さんへ。

スーパーマーケットじゃなくてそれぞれの専門店で食材を買うライフスタイル、良いですね。

帰宅途中に夕飯のお買い物で賑わうモンマルトルの夕方、この日は私もローカルに混じってチーズやバゲットを買って帰りました。

I don’t speak French, but grocery shopping in France is fun. Food is the universal language.

Tags: , , , ,

March 16th, 2012

Montmartre 4

Posted in Travel 2 Comments

Tags: , , , ,

March 14th, 2012

Montmartre 3

Posted in Travel 1 Comment

Tags: , , ,

March 11th, 2012

Montmartre 2

Posted in Travel No Comments;

サクレクール寺院の扉を開けたとたん元気一杯に外へ走り出す子供達の姿が印象深かったこの日。

私は10年以上ぶりに訪れたモンマルトルの丘からパリの街を眺めたくて、サクレクール寺院へと足を運びました。子供達はきっと学校の課外授業(?)か何かで教会に来ていたのか先生達に連れられて教会の中でおとなしくお祈りを聞いたり、外ではパリの街の遠くを指差しながら何か熱心に耳を傾けていました。

パリの街一面を背景に無邪気にはしゃいでいる子供達の声や笑顔、私はしばらくぼ〜っとそんな光景を眺めていました。

街の騒音から離れて、丘の上でふと空を見上げると一瞬自由な気分になれるのです。

***

On the top of Montmartre hill, high up in the blue sky, looking over the city of Paris….

I felt calm.

There is so much freedom out there once you look up.

Tags: , , , ,

March 7th, 2012

Montmartre 1

Posted in Travel No Comments;

(Above is a beautiful little space of a French ceramic artist’s atelier/shop, “L’ECHOPPE CHAPPE”, in Montmartre. )

Tags: , , , , ,

March 4th, 2012

Nanashi

ここはパリにあるとっても素敵なカフェ「Nanashi」。ロケーションはパリに二つあって,今回私が行って来たのは北マレにあるほう。(又今度パリに行ったときは是非もう一つのロケーションにも行ってみたいです。)スウェーデンを思わせるデザインとパリのスタイリッシュなテイストが効いたオープンキッチンのオシャレ食堂です。

天井の高いオープンなカフェスペースはすっきりした白い壁にポップなデコレーションが印象的なインテリアになっています。通りに面した大きな窓からは日光がたっぷり、中の雰囲気をより一層明るくしていました。

お洒落な人達で賑わうランチタイム、みんな途切れも無く会話を楽しんでいる風景はまるで映画のワンシーンのよう。

私はヘルシーなサラダと絞り立てブラッドオレンジジュースを注文。さっぱり美味しい。

ここの椅子がまたお洒落なのです。

ランプはAna Krasのデザイン。やっぱり可愛いこの色の組み合わせ。あと、部屋の奥に見える(他の写真で)壁のデコレーションはConfettiSystemによるもの。組み合わせがとてもチャーミングです。

デザートに目がないのです。

これはさっき食べたサラダ。入ってる器も可愛い。

どれも美味しそう〜。

色々悩んだあげく私はこのたっぷりベリーがのったフルーツタルトにトライしてみました。新鮮なフルーツの甘味とさくさくの生地のコンビネーション、まさに美味。何もかも大満足にさせてくれたNanashiカフェ。ハッピーな気分になれること間違いないスポットです。

I love Nanashi!

Between their two locations; behind Republique and rue Paradis, I visited their school canteen-style restaurant in the Northern Marais this time.

The decor here, designed by Clarisse Demory, is delightful and luminous with fresh white walls, vast windows, lots of natural light in the high-ceilinged space. Beautifully done up with those pretty lamps made by Ana Kras and fringed decorations from an art collective; ConfettiSystem. It’s so stylish, almost like Scandinavian Paris with a Tokyo touch. This unique mix of art and food culture is what I love about this place.

Nanashi brings the Parisian Bento, a French take on the Japanese Bento (lunch) box. Their food is fresh, healthy and delicious. The menu also includes brioche pizzas, plenty of freshly squeezed fruit juices and dreamy cakes. I was there around lunch time and it was full and lively with lots of stylish people. I felt like I was watching a scene from a movie.

Don’t forget to try one of their yummy deserts after your lunch, it’ll make your day extra happy.

***

NANASHI PARADIS
31, RUE DE PARADIS 75010 PARIS
T 01 40 22 05 55

Tags: , , ,

March 3rd, 2012

Jouets Anciens

パリの街を歩いている時にたまたま見つけたアンティークのおもちゃ専門店。外のウィンドーディスプレイには細々と小さなおもちゃや小物が沢山並べられていて、しばらくじ〜っと見入ってしまいました。お店の中の不思議な魅力に惹かれるままに中に入ってみる事にしました。

狭くこじんまりしたお店の中に入ると正にそこは不思議の国のアリス状態。壁一面に限りなくぎっしり並んでいるのはアンティークのミニチュアの人形達。几帳面に行列をなした人形達は見れば見るほどリアルに目に映り、今にでも動き出すかのよう。小さな人形一つにもそれぞれの表情や動きが描かれ芸術の深さを感じずにはいられませんでした。

じっと椅子に座って何かの雑誌に見入っているのはここのアンティーク宝庫の主。気難しいフランス人のおじさんかなと思ったら、目が合うとニコッと笑うとても優しく気さくなおじさんでした。

A little magical world I happend to walk into on a quiet street of Paris.

Sophie Zins Antiques

14 rue Jean-Jacques Rousseau
75001 Paris

Tags: , , , , ,